Digitalisering & Automatisering

Varför digitalisera bokföringen?

  • 1. Effektivitet: Sparar tid och minimerar fel.

  • 2. Tillgänglighet & säkerhet: Enkel åtkomst, skyddad information.

  • 3. Kostnadsbesparingar: Minskade löpande utgifter.

  • 4. Miljövänligt: Mindre pappershantering.

Fördelar med Digitalisering och Automatisering

Genom digitalisering och automatisering kan ekonomiska transaktioner bokföras direkt när de sker, vilket ger dig en aktuell och korrekt bild av företagets ekonomi.

Du slipper spara och sortera underlag i pappersform varje månad och lämna in dem till din redovisningskonsult. Allt hanteras digitalt och smidigt.

Kunden kan fokusera på det som verkligen betyder något – att driva och utveckla sin verksamhet – istället för att lägga tid på administrativa uppgifter.

Automatisering minskar risken för mänskliga fel vid inmatning av data, vilket leder till mer korrekt och pålitlig redovisning.

Digitala dokument och data kan nås var som helst och när som helst, och det är enkelt att söka fram specifik information när det behövs.

Automatiska rapporter genereras i realtid, vilket ger dig snabb tillgång till nyckeldata och möjliggör snabbare beslutsfattande.

Digitalisering och automatisering minskar kostnaderna för pappershantering, fysiskt arkivutrymme och manuell administration.

Vad tjänsten innebär

  1. Digital bokföring
    Vi digitaliserar din bokföring för en papperslös och effektiv struktur. Genom att övergå till digitala lösningar minskar du arkivbehov och ökar tillgängligheten för dina ekonomiska uppgifter.
  2. Automatisk fakturering
    Vi automatiserar processen för att skapa, skicka och hantera fakturor. Detta sparar tid och minskar risken för fel, samtidigt som du får en smidigare hantering av utestående betalningar.
  3. Elektronisk arkivering
    Vi hjälper dig att arkivera alla ekonomiska dokument elektroniskt, vilket gör det enkelt att söka, hitta och dela dokument när det behövs.
  4. Automatisk bankmatchning
    Vi implementerar lösningar som automatiskt matchar banktransaktioner med dina bokföringsposter. Detta sparar tid och säkerställer att allt stämmer överens.
  5. Digital löneprocess
    Vi digitaliserar och automatiserar din löneprocess, från tidsrapportering till slutlig utbetalning. Detta minskar administrativ belastning och ökar noggrannheten.
  6. Automatiska rapporter
    Vi sätter upp automatiska rapporter som genererar nyckeldata i realtid, så att du alltid har tillgång till uppdaterad information om din ekonomiska status.
  7. Integrerade system
    Vi kopplar samman dina olika system (t.ex. CRM, kassasystem och e-handelsplattform) för att skapa en smidig och automatiserad dataflöde, vilket minskar manuell inmatning och ökar effektiviteten.
  8. Automatiserat flöde av leverantörsfakturor
    Vi automatiserar hela flödet av leverantörsfakturor. Det enda du behöver göra är att attestera fakturorna – vi sköter resten, inklusive att skicka dem till banken.
  9. Automatiserad kvittohantering
    Vi förenklar kvittohantering genom att du enkelt kan ta ett foto på kvittot, som sedan bokförs automatiskt. Detta sparar tid och minskar risken för fel.

© 2025 DMK Redovisningsbyrå AB
Org.nr. 559519 – 6220

Skicka in din information till oss

För att vi så snabbt som möjligt ska kunna behandla din förfrågan om att bli kund hos oss görs en intresseanmälan. Intresseanmälan är inte bindande!

Stolt partner till Offerta

Boka ett möte

Fyll i formuläret nedan för att boka ett möte.