Allmänna villkor för DMK Redovisningsbyrå AB

Senast reviderad: 2025-06-10

1. Tillämpningsområde
Dessa villkor gäller för samtliga tjänster som DMK Redovisningsbyrå AB (nedan kallad ”Byrån”) tillhandahåller sina kunder (nedan ”Kunden”), såvida inget annat skriftligen avtalats. Genom att anlita Byrån godkänner Kunden dessa villkor.

2. Tjänsteutbud
Byrån tillhandahåller redovisningstjänster, bokföring, löneadministration, ekonomisk rådgivning och närliggande tjänster enligt vad som framgår av uppdragsavtal eller särskild överenskommelse.

3. Genomförande av uppdrag
Byrån åtar sig att utföra uppdraget professionellt och enligt rådande lagar, regler och god redovisningssed. Kunden ansvarar för att tillhandahålla all nödvändig information och dokumentation i rätt tid för att möjliggöra korrekt och effektiv tjänsteleverans.

4. Ansvarsbegränsning
Byråns ansvar för skador som kan uppstå i samband med uppdraget begränsas till det belopp Kunden betalat för den specifika tjänsten. Ansvar för indirekta skador, såsom utebliven vinst eller kostnader orsakade av felaktig information från Kunden, föreligger ej.

5. Sekretess och dataskydd
Byrån förbinder sig att hantera all information och personuppgifter som erhålls i samband med uppdraget med hög sekretess enligt tillämplig dataskyddslagstiftning. Uppgifter får endast lämnas ut efter Kundens samtycke eller om lagen kräver detta.

6. Hantering av personuppgifter
Behandling av personuppgifter sker i enlighet med Byråns integritetspolicy. Kunden samtycker till att Byrån hanterar personuppgifter för att fullgöra uppdraget.

7. Ersättning och betalningsvillkor
Ersättning utgår enligt avtalad prislista eller särskild överenskommelse. Fakturering sker normalt månadsvis eller enligt annan överenskommen period. Betalning ska erläggas inom 20 dagar från fakturadatum, om inte annat avtalats. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt räntelagen samt eventuella inkassokostnader.

8. Uppsägning av uppdrag
Både Kunden och Byrån kan säga upp uppdraget med minst en månads skriftligt varsel, såvida annat inte överenskommits. Kunden ansvarar för ersättning för tjänster utförda fram till uppsägningstidens slut.

9. Force majeure
Byrån ansvarar inte för fördröjningar eller uteblivna tjänster som beror på omständigheter utanför Byråns kontroll, inklusive men inte begränsat till naturkatastrofer, strejker, myndighetsåtgärder eller tekniska fel.

10. Ändringar i villkoren
Byrån förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor med minst 30 dagars skriftligt eller e-postmeddelande till Kunden innan ändringen träder i kraft.

11. Lagval och tvistlösning
Dessa villkor regleras av svensk lag. Eventuella tvister ska i första hand lösas genom förhandlingar mellan parterna. Om enighet inte uppnås ska tvisten prövas vid svensk domstol, med Hässleholm tingsrätt som första instans.

12. Kontakt
Vid frågor om tjänster, fakturor eller dessa villkor, kontakta gärna:

DMK Redovisningsbyrå AB
Industrigatan 12 (Entré 3)
281 43, Hässleholm

E-post: omar@dmkredovisning.se
Telefon: 0760 – 39 63 93

© 2025 DMK Redovisningsbyrå AB
Org.nr. 559519 – 6220

Skicka in din information till oss

För att vi så snabbt som möjligt ska kunna behandla din förfrågan om att bli kund hos oss görs en intresseanmälan. Intresseanmälan är inte bindande!

Stolt partner till Offerta